Tržby skupiny za tri mesiace do konca septembra 2023 vzrástli o 7,6 % na
10,5 miliardy eur, čo je o niečo viac než 10,46 miliardy eur, ktoré
očakávali analytici. Pri konštantných výmenných kurzoch sa zvýšili až o
13,8 %.
Celosvetový predaj skupiny vzrástol v 3. štvrťroku o 6,1 % na 511.000 vozidiel, pričom v Európe stúpol predaj o 15,3 %.
Tempo rastu predaja v 3. kvartáli sa však spomalilo v porovnaní s jeho
zvýšením o 13 % v prvej polovici roka v dôsledku výrazného zníženia
zásob u nezávislých predajcov, keď sa problémy s dodávateľskými
reťazcami a logistikou zmiernili.
Rast predaja v tomto roku prichádza po štyroch rokoch po sebe idúcich
rokoch poklesov odbytu francúzskej skupiny, ktorá je uprostred veľkej
reštrukturalizácie. Tá zahŕňa odčlenenie jej podnikania v oblasti
elektrických vozidiel Ampere, ktoré bude uvedené na trhu ako samostatný
subjekt na budúci rok.
Renault rovnako ako ostatné európske automobilky čelí silnej konkurencii
na trhu s elektromobilmi zo strany americkej Tesly a lacnejších
čínskych modelov.
Renault potvrdil svoje ciele na rok 2023 a dodal, že teraz očakáva
prevádzkovú maržu skupiny bližšie k 8 % za tento rok oproti
predchádzajúcej predpovedi 7 - 8 %. V 2. polroku predpovedá Renault
prevádzkovú maržu vyššiu ako 7,6 % v prvým šiestich mesiacoch roka.